"Nic nie może się równać z tym co widziało się na własne oczy"

Colette



Zapraszam na fanpage na facebook tam więcej zdjęć

Szukaj na tym blogu

profilki

Translate

Kenia przydatne Informacje i rady


Praktyczny  poradnik cz. 1


plaża i wielbłądy
Dodaj napis


wioska masajów

Wybierając na cel podróży Kenię, przeczytałem ile się tylko dało o tym kraju, o jego kulturze, religii, atrakcjach turystycznych, pogodzie, florze, faunie, ale i o  zagrożeniach oraz zaleceniach zdrowotnych. To  całe tomy książek i dziesiątki stron internetowych. W tym felietonie chciałbym streścić wszystko to, co wyczytałem i dodać własne informacje i rady wynikające z doświadczenia pobytu tam wspaniałym i ciekawym kraju.





migracja bawołów

Większość osób decydujących się na wyjazd do Kenii nastawia się na krótki tygodniowy pobyt z priorytetem wyznaczonym na safari i ewentualnie wyspę Wasini lub typową wycieczkę objazdową ze zwiedzaniem  Masai Mara, Kilimandżaro i wspaniałych kenijskich jezior z flamingami lub hipopotamami. Super to na pewno wspaniała przygoda dla aktywnych.

Hotel Taita Hills
Hotel Taita Hills w parku Tsavo West

żytafy


słonie

Ja niestety oprócz poznania kraju lubię wygrzać się na słońcu, na pięknych plażach wśród palm z drinkiem w ręku. Polecam więc ( nie deprecjonując wycieczek objazdowych) dwutygodniowy pobyt w Keni z czasem poświęconym  na wycieczki - w przerwie plażowania. Oczywiście nie zobaczycie wszystkiego, ale czy tak na prawdę trzeba wszystko zobaczyć. Pokażę Wam co można zobaczyć organizując sobie wycieczki na własną rękę np. z Riadha Abdalla  miejscowym tour operatorem.

Fort Jesus
Riadha Abdalla nasz przewodnik opiekun i organizator wspaniałych wycieczek

ptaki

Ja lubię zakosztować kraju, poznać to co najważniejsze i mieć przyjemność z wypoczynku  - relaksując się na pięknych plażach wśród palm, włócząc się po okolicy. Z tego też powodu gorąco polecam pobyt 2 tygodniowy. Czas ten pozwala na swobodne zwiedzanie i na relaksujące plażowanie w towarzystwie małp kradnących drinki.

małpy w hotelu
Tym razem dopija poranną kawę

Zostawianie otwartych drzwi to spore ryzyko oprócz sprzątania bałaganu który robią
Sezon w Kenii trwa praktycznie cały rok. W rejonie równikowym temperatury są wyrównane i nie przejmujcie się tym, że w sierpniu Kenijczycy wieczorem chodzą w kurteczkach puchowych. Temperatura jest ok. 28 stopni - no może wieczory nad oceanem odrobinę chłodniejsze i wietrzne ale i tak jest bardzo ciepło. Najcieplej i najwięcej godzin słonecznych jest od października do kwietnia, ale i po tzw. sezonie na pogodę nie można narzekać  a wartością dodaną jest to, że od czerwca do października turystów jest bardzo mało.

plaża Hotelowa

fale
Wyspa Wasini
Nie ma problemów z leżakami w hotelach, wycieczki miejscu dużo tańsze, a i nasze biura znacząco obniżają cenę.  Warto więc zastanowić się i dobrze rozważyć termin wyjazdu. Ja Kenię odwiedziłem na przełomie sierpnia i września i jestem zachwycony. W hotelu obłożenie na poziomie 50% więc pokoje i leżaki do wyboru, wycieczki  - ja decydowałem o terminie, bo nie było problemu z łódkami i rezerwacją hotelu na safari - mogłem też negocjować cenę bo miejscowi  tour operatorzy bili się o klienta.

odpływ
Wyspa Wasini podczas odpływu

ulica

Przygotowując się do wycieczki do Keni warto zastanowić się nad szczepieniami zalecany jest tężec, dur brzuszny, żółtaczka i żółta febra. Wszystko zależy od Was ja uważam, że szczepienia warto mieć. Żółtaczka i tężec przydaje się zawsze ( w szczególności w Kenii gdzie małpy biegają po hotelu i przesiadują na Twoim balkonie a i na safari zawsze istnieje pewne ryzyko). Żółta febra jest zalecana, ale je nie skorzystałem z tego szczepienia.

małpy w hotelu

choć nie wygląda, to miał ponad 15 cm wliczając odnóża (piękny i łagodny)

ulca
Spacerkiem po okolicy
W Kenii istnieje duże zagrożenie malarią, więc polecam leki przeciw malaryczne (malaron lub sporo tańszy lek kupowany w necie od marynarzy). Przez 2 tygodnie nie ugryzł mnie żaden komar, ale mimo to polecam leki i repelenty w sprayu ( te z zawartością repelentu ok 30%), ryzyko zarażenia malarią nie jest warte by oszczędzać na leku. Co prawda w sypialniach są moskitiery ale wieczory na powietrzu niosą pewne ryzyko.

Sypialnia Moskitiera
Moskitiery fajnie wyglądają, ale nie było potrzeby używać

wioska Masajów


ciąg dalszy moich rad już wkrótce


ludzie



Więcej zdjęć zobaczycie na moim fanpage na fecebuku  https://www.facebook.com/fascynujacepodroze/ 
zachęcam do polubienia strony

ludzie

Artykuły o Kenii na blogu

małpy



7 komentarzy:

  1. Kenia wydaje się być przepięknym krajem. Ja, zanim ją zwiedzę, chcę najpierw odwiedzić wszystkie europejskie państwa. Dopiero wtedy wybiorę się do Afryki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kenia wydaje się być przepięknym krajem. Ja, zanim ją zwiedzę, chcę odwiedzić wszystkie europejskie państwa. Później będzie czas na Afrykę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kenia to dla mnie bardzo egzotyczny kraj. Przede wszystkim zainwestowalabym rzeczywiście w szczepienia i leki. Przezrony zawsze ubezpieczony ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na bloga, jednak może popracuj trochę nad designem... to moja szczera opinia, mam wrażenie, że na stronie jest duży chaos.
    Natalia z bloga nati-jest-fit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten pająk odstraszył mnie na dobre...
    Niesamowity hotel !

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy blog i piekne zdjecia !
    Zapraszam rowniez do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

Afryka (24) Azerbejdżan (3) Azja (18) Dolnośląskie (4) Dominikana (10) Egipt (5) Europa (32) Francja (4) Grecja (8) hotele (5) Jordania (2) Karaiby (18) Kenia (13) kobiecym okiem (8) Kuba (8) Maroko (4) Polska (7) Poradnik turysty (8) Rumunia (3) SYCYLIA (10) Tunezja (2) Turcja (13)

Polub stronę na feacebook

Odwiedzający

Free counters!

mapa

Free counters!